marți, 3 martie 2009

La "Arcade"

Sambata seara am fost la un restaurant scump, la invitatia unui om de seama care-si serba aniversarea (sau isi aniversa serbarea, cum vreti). Ma simteam acolo ca la o reuniune de familie, ca ne stim de vreo trei cincinale: eram ca la stabor, nu altceva! Da' nu asta voiam sa spun, na ca m-am luat cu vorba:
M-am nimerit la masa langa Barosache si dupa prima sticla de vin am inceput sa-l inghiontesc: "Stai, ma, la un loc", zice el, necajit ca nu-l lasam sa-i tihneasca berea. "Pai", explic eu, "vreau sa ma conving ca existi, c-auzi ce zice lumea, ca nu existi, ca esti doar o creatie literara de-a mea!". Barosache se uita mai atent la mine: "Care lume, puiutule?". "E un domn la Cluj care zice asa", raspund eu fericit. Barosache ofteaza ca-n "Craii de Curtea-Veche": "E, pai daca e la Cluj, atunci se explica... ce sa stie, ma, aia de la Cluj, saracii?!". Ca de obicei, argumetele lui Barosache sunt complet imprevizibile, m-a lasat mut.
La a doua sticla de vin a venit si mancarea, aperitive si apoi felul doi, picioare de rata cu piure de cartofi. Mie mancarea mi se parea cam luxoasa, in afara de chifle si de piure n-am recunoscut nimic din prima, si-l intreb pe Barosache: "Ce crezi, o fi scump aici?". El se-neaca cu berea si-ncepe sa rada: "Ma puiutule, pai dac-ai plati tu, n-ai putea sa-ti permiti nici un pahar cu apa! De la robinet!". N-am mai zis nimic, umilit (Barosache nu minte niciodata), si mi-am bagat botu-n farfurie, intre picioarele ratei aleia.
Razbunarea a venit la a treia sticla de vin, cand Barosache a cerut chelnerului "inca doi tuboarge, puiule, daca esti amabil", iar chelnerul a raspuns fara pic de zambet: "Nu pot, imi pare rau, domnule". Barosache se suceste spre el, uimit: "Da' de ce nu poti, ma, manca-te-ar tata?!". Chelnerul cu aceeasi fata imobila (ziceai ca-i Radu Gheorghe): "Pentru ca ne-ati epuizat stocul!".

14 comentarii:

Aida B spunea...

una: asa patesti, dom'ne, daca nu stii sa ceri o Corona, un Leffe, un Guiness. ca aveau si aia o lada de tuboarge prevazuta pentru saracenii proletare ca voi doi - sau tu si prietenul tau imaginar:)
doua: si chiar ai mincat inotatoarele alea?? pai in afara de pielite si os ai gasit ceva in farfurie care sa fi misunat inainte?
trei: votez pentru "aniversa serbarea", ca e mai cu mot.
na ca le-am luat de jos in sus, am puricit postu' asta mai rau ca nota de a restaurant.

mara spunea...

Risc sa par tzutzar, dar Barosache chiar exista pentru cei ce sunt Toma necredinciosu. Nu de alta, dar la masa aia m-am aflat si eu. Si daca nu credeti, asta e si eu sunt Fata Morgana.

Mihai Buzea spunea...

@ aida b: 1) el nu bea altceva decat Tuborg, iar eu n-as lasa Cabernetul pentru nimic altceva afara de Feteasca Neagra. deci, el cu etilicul lui, eu cu-al meu!
2) or fi fost rate corcite cu g^ste, ca-veau si carne pe pulpe. sau mai stii pacatele fel de rate or fi fost!
3) aferim!

@ mara: Toma era ucenic si dupa aia a devenit apostol si-a facut treaba buna, ba dupa el s-a scris si-o evanghelie (din pacate ramasa in afara canonului). da' uite ca lumea-l tine minte doar pentru faza aia cu pipaitul! "Tu esti, Invatatorule, sau doar ni se pare?". bine zicea saracul Nixon: un om nu e amintit pe lumea asta decat pentr-o fapta, una singura. si se dadea exemplu pe el: despre mine se va zice "primul presedinte american care-a fost in China". dar si-a luat leapsa, ca despre el se spune si-acum "primul presedinte american care-a demisionat din functie".
ma iau si de fata morgana, da' maine, ca acum is obosit. leca nosh, detza!

alibus spunea...

Am fost si eu, cu ceva vreme in urma e drept, La Arcade. Nu-mi amintesc sa fi fost atat de scump, dar imi amintesc ca mancarea a fost buuna.

Constantin Nica spunea...

Si astfel dl Misu-Gika va putea s aspuna "Et in Arcadia ego". Ave Misu, muritorii te saluta!

Constantin Nica spunea...

In completare, trebuie s-o spunem si in alte limbi:
- Üdvöz légy, Cézár, a halálba indulók köszöntenek!
- השלום לך קיסר, ההולכים למות! מברכים אותך.
- Zdravo Cezare, pozdravlaju te oni koji će umreti!
- Salut Empereur, ceux qui vont mourir te saluent!

Mihai Buzea spunea...

@ alibus: domnule, poate pe vremea aia nu era de fite, mai stii pacatele! sau poate o fi vorbit Barosache in hiperbole (desi nu prea obisnuieste, el e maestrul litotei)...?!

@ nica constantin: domnule, observ ca primele limbi care v-au venit in minte au fost latina si maghiara! restul nu le-am mai recunoscut, pana la franceza...
:(

Dana spunea...

Pai, Domnu Gika, vrei sa spui ca Barosache nu a rugat frumuselut chelnerul sa se duca pana la buticul din colt sa ii mai ia o lada de tuboarge?

Mihai Buzea spunea...

@ dana: ba l-o fi rugat, dar uite ca domnul chelner nu s-a dus.
ti-am zis ca localul e de fitze!

Anonim spunea...

falsh, dra maca, barosache a zis ca no pb, da spritz mai avetz?
cretu1970:) hehe

Dana spunea...

@ Dl. Gika

Pai nu zisesi domne ca ai stat langa el? Ce o sa mai creada acum Aida B din povestile tale?

@ Anonymus

Adica vrei sa spui ca ai renuntat la tuboarge pentru spritz ... Recunosc, Barosache poate sa o faca si pe asta :D

alibus spunea...

@ Misu,

se poate...

una peste alta ai aprecierea mea ca nu dai Cabernetul pe tuboarge ;)

Mihai Buzea spunea...

@ anonymus: cu respect, sefulica!

@ dana: asta e deja deformare profesionala, domnisoara avocata! in literatura nu costa bani fiecare virgula (sau minciunica mare mica!)

@ alibus: vorba micului ovidiu, care a fost intrebat (in culmea saraciei, era student fara bursa) cum s-a lasat de baut, iarel a raspuns: "Nu mai beau vodca si bere, m-am tras pe vinuri bune!".

alibus spunea...

Misu,

Cred ca am trecut pe langa tine vineri pe la 18:30 - 19 undeva pe la Izvorul rece!?!

Numai bine!