miercuri, 5 mai 2010

Ortodocși din toate țările, rușinați-vă!

Eu de când spun asta! De când tot zbier degeaba, ca prostul, acest adevăr care se vede și din spațiu: dintre toate bisericile creștine (din Europa), cele ortodoxe sunt cele mai înapoiate. În Ucraina, România, Bulgaria, Serbia, biserica ortodoxă e una dintre cele mai retrograde instituții. Însuși faptul că aceste biserici nu sunt percepute ca organizații private, ci ca instituții de stat, arată halul lor de fățărnicie. Dar nimic nu se compară cu mizeria morală și tupeul incredibil al ortodoxiei din Rusia și a celei din Grecia. Pe lângă ăștia, popii noștri români par de-a dreptul civilizați!

Pentru că eu am renunțat la orice fel de religie, nu am dreptul să critic; nu numai o biserică anume, dar nici religia în general, sau creștinismul în particular – ar fi ca și cum aș înjura echipa Steaua, eu nefiind microbist! Nu se face. Dar vă semnalez deasemeni un articol (tot în Dilema Veche!) al Simonei Sora. Titlul este edificator (Predica de pe Munte – mistere și urlete în țara sfântă), iar autoarea are credit moral în critica ei, pentru că este ortodoxă practicantă, mai mult, „oiță” din turma părintelui Iustin Marchiș, acest spiritus loci de la Stavropoleos.

Enjoy!

4 comentarii:

PurnurCanRead spunea...

Sper sa nu fiu lapidata pt. comentariu: A avut si comunismul ceva bun, si anume "materialismul dialectic".

Mihai Buzea spunea...

@ purnur: ce sa te mai lapidam, daca nu te-am lapidat pan-acum... ce sa facem, asta e. o sa incercam sa te decimam, da' slabe sperante!

io zic ca parerea ta merita un post separat. dar mai intai de toate zic ce-am inteles eu din gandul tau, ca sa nu cumva sa ma-nteleg si cu tine cum ma-nteleg cu don costikla (adica una vorbim si basca ne-ntelegem):

desi comunismul a fost rau, una din partile lui bune a fost "ateismul de stat", adica nepromovarea religiilor prin aparatul de stat (scoli, media, etc).

asta a fost gandul tau, corect?

daca da, iti zic si de ce nu sunt de acord: pentru ca regimurile comuniste au inlocuit religiile existente cu propria lui religie, promovand-o cu o violenta extraordinara pe aceasta din urma.

sau mai glumet spus: in satul meu nu mai e nici un canibal, ca pe ultimul l-am mancat io!

Anonim spunea...

Bre nush ce pula mea ai tu cu ortodoxia, ca te tot faci la ea ... e ca la fotbal: daca tii cu steaua, mergi cu galeria, daca nu, 'te-n pula mea ... tine cu dinamo si lasa-ne! Da' tu care nu crezi (adica nu tii cu Steaua) te tot bagi cu presupusu' in facutul echipei si in tactica de joc ... hai mai nea, zi, esti smecher?

Mihai Buzea spunea...

@ anonim: da.