marți, 19 martie 2013

Tailleur pour dames



Atenție la neatenție: eu am crezut că s-a închis stagiunea teatrală și că toată actorimea e-n Vama Veche, cu cățel, cu purcel. M-am înșelat, se pare că sunt unii care încă mai muncesc, că cineva tot trebuie să scoată țara din criză. Dacă toți ne bericim la Stuf, planul cine-l face?!
La teatrul Metropolis, de pildă, se joacă în continuare “A fi sau ce va fi...”, dar cum la asta n-am ajuns deocamdată, vă povestesc azi o piesă* văzută la teatrul lor. E vorba de clasica “Tailleur pour dames” a lui Feydeau, montată în românește sub cel puțin nefericitul titlu “Doctori, femei și alte întâmplări”. Habar n-am ce-a fost în capul ăluia de-a schimbat titlul, dar pot să vă spun clar ce-a fost în capul regizorului: a vrut să facă lumea să râdă. Asta i-a reușit din plin, nu contest nici o clipă, că se hăhăie în sală mai ceva ca la “Garcea și oltenii”, iar publicul pare să fie cam tot ăla. Public de mall, “hai, fată, la teatru, că e cool! Joacă Bendeac, hai, poate ne prindem dacă e gay sau nu e!”. Ce mi-e drag mie Feydeau și problematica pieselor lui, darămite într-o asemenea montare... da' așa-mi trebuie, dacă merg la teatru cu cârdul de prieteni, în loc să mă duc singur: măcar m-aș conversa cu cineva inteligent.
Culmea e că jocul actorilor e chiar bun. Serios, afară de una-două note false (stridențe, “plusări” ca-n scheciurile umoristice de revelion), mi-a plăcut de toți, chiar și de marele Bendeac. Tipul ăsta pur și simplu e altcineva când joacă pe scenă, față de cum joacă în producțiile TV – ca om de teatru, Bendeac știe și arată meserie, e la ani-lumină de vedetuța de pe sticlă. Iar Anca Sigartău și Mirela Zeța își onorează blazonul de actrițe profesioniste: cum s-o uiți pe Sigartău din “Marilena” și pe Zeța din “Restul e tăcere”?!
Pa, fetelor, ne vedem în Vama Veche. Ascultați un sfat gratuit: lăsați-l dracu' pe Feydeau și apucați-vă de ceva serios. Cu bulevardierii ăștia nu faceți nicio brânză.

* Doctori, femei și alte întâmplări, după Georges Feydeau, la teatrul Metropolis. Regia: Emanuel Pârvu. Cu: Anca Sigartău, Adina Popescu, Mirela Zeța, Mihai Bendeac, Adrian Titieni, Emanuel Parvu, Mariana Danescu, Vlad Corbeanu, Gabriel Costin.
 Emanuel PÂRVU, Mariana DANESCU, Vlad CORBEANU, Gabriel COSTIN

Niciun comentariu: