marți, 19 august 2014

Drinking abroad: Tehnologiya (Belgorod)

M-am speriat, rău m-am speriat: bănuiam eu că nu-i de joacă cu războiul din Donbas, dar, na, ca orice chibiț, ziceam că le știu pe toate și că marele meu atu e că sunt obiectiv. Numai că mi-a ieșit obiectivitatea pe nas de când am făcut rost de acces la (printre altele) forumurile pe care se ceartă ucrainienii și rușii. Nu mă refer la ”războaiele declarațiilor”, la ce spune Poroșenko de la Kiev și ce-i răspunde Putin de la Moscova, plus ce măcane țuțerii fiecăruia; astea-s chestii fumate. Mă refer la ce ură viscerală revarsă pe forumuri oamenii obișnuiți, fie utilizatorii care-și dau numele, fie (mult mai mulți) bravii anonimi. Nu vreau să pară că exagerez, dar micile noastre animozități, greco-bulgare, româno-maghiare, ceho-polone etc, sunt pur și simplu ghionturi erotice, dragălășenii de cuplu, ziceți-le cum vreți, în comparație cu erupțiile de vomă pe care și le aruncă-n față rușii cu ucrainienii.

Și până acum era foarte rău, dar de când cu nenorocirea zborului MH17, pot spune că nu mai există moderați; mă rog, mie nu mi se mai pare ”moderată” nicio opinie. Exemplele de mai jos sunt, cred, edificatoare (redau totul în română, în traducere cât mai fidelă, dar recunosc că am mai aranjat dialogurile pe ici, pe colo - nu m-am putut abține!):

Eu: ”Salut, O.! Ce bar de la tine din oraș ai recomanda turiștilor?”. O. (Poltava): ”Criminalii au omorât 300 de oameni de-ai voștri, europeni! Acum vă pasă?”. Eu: ”Salut, Y.! Ce bar etc…?”. Y. (Kiev): ”Teroriștii lui Putin au înnebunit de tot!”. Eu: ”Salut, D.! Ce bar etc?”. D. (Pavlograd): ”Vezi pe cine-ați pupat în cur pentru gaz, măi… ?! (înjurătură ucrainiană intraductibilă). Eu: ”Salut, F.! Ce bar etc?”. F. (Briansk, Rusia): ”Spurcăciunile de ruși au comis-o, de data asta. Cred că e începutul sfârșitului” (F. este ucrainian, dar traiește în Rusia). Eu: ”Salut, V.! Ce bar etc?”. V. (Voronej, Rusia): ”Mihai, să știi că fasciștii ucrainieni au tras cu rachete într-un avion și acum dau vina pe noi! Eu nu merg în baruri.” (V. este o domnișoară). Eu: ”Salut, M.! Ce bar etc?”. M. (Belgorod, Rusia): ”Tehnologiya, dac-ar fi. Dar aici n-avem turiști niciodată, darămite acum, când fasciștii au făcut ce-au făcut! Ei, o să-i omorâm în curând pe toți, iar pe urmă te aștept la o bere!”.

Am mai aflat că barul Tehnologiya e aproape de ”gara mică” din Belgorod, undeva pe lângă grădina zoologică din Parcul Victoriei, și că prețurile-s mici, pentru că și localul e foarte modest. Nu vreau să mă gândesc cu ce-o să hrănească belgorodenii tigrii siberieni din Zoo, după ce o să-i ”omoare pe toți” ucrainienii.

acest text a aparut in numarul 30 din 2014 al revistei "Catavencii"

Niciun comentariu: