sâmbătă, 23 mai 2015

Safari West (dot com)

Sincer, mie nu mi se pare că 2015 a-nceput bine: peste tot războaie, terorisme, crize financiare, biliare, mă rog, numai nenorociri. Ba, colac peste pupăză, în seara asta aflăm și exit-poll-urile din Grecia, cine știe ce ne-o mai lovi și de-acolo, că oamenii ăia s-or fi săturat și ei de sărăcie, după ce-au păpat 240 de miliarde de euro (ajutoare! Pe mine de ce nu m-ajută nimeni cu-așa o sumă, păi dreptate-i asta?!). Drept care vă propun să ne-amintim de 2014, pentru că acum, din perspectivele ce se-anunță, douămiipaișpele începe să pară un an chiar simpatic. 

Nu știu alții cu ce s-au ales, dar mie mi-a priit grozav vizita la parcul Safari West, undeva pe Porter Creek Road, la nord de Santa Rosa, în California. Locul e destul de la țară, dar prețurile sunt umflate cu pompa, după părerea mea: treaba e că-n parcul ăsta ești lovit la buzunar pe motiv de dihănii africane. 
Adică, în afară de chestiile obișnuite (cazare, grătar, aer curat, seară ”tematică” pentru copii etc), aici ești suit într-un mașinoi deschis,
cu care te plimbă prin cele 300 de hectare ale parcului, unde hălăduie chestii: bivoli africani, 
girafe, 
zebre, 
antilope de mai multe neamuri, 
plus nenumărate veverițe cenușii, 
care n-au nicio treabă cu Africa, dar sunt imposibil de stârpit. Bine, numai veterinarii parcului sunt obsedați să le extermine, că pentru turiști e-o plăcere să le tragă-n poze din toate pozițiile. Ar mai fi și rinoceri albi, 
dar p-ăia nu-i lasă afară din țarcul lor, că sunt imprevizibili și supărăcioși, cică: unul din veterinari, un negru solid, ne-a arătat cicatricea cu care s-a ales după vreo juma’ de an de spitalizare, după ce un rinocer îl tăvălise puțin, când îi făcea o injecție. Dintre toate dihăniile alea, vă zic cinstit că cel mai mult mi-a plăcut de girafe, că-s prietenoase și tembele, exact ca mine. Una a vrut să-mi mănânce pălăria, 
care nici măcar nu era a mea, o furasem de la o nepoată; îmi uitasem șapca în cabană (mahmureala!), iar soarele ardea cu răutate, m-ar fi făcut carne de mici.

Am omis o dihanie care mi-a plăcut mai mult decât toate antilopele și girafele la un loc: e vorba de Kathleen, ghida 
(ceva de domeniul filmelor pentru adulți, doar că îmbrăcată). Ea a făcut toate eforturile imaginabile ca să nu ne uităm la ea ca la o bunoacă, ci ca la o profesionistă, dar nu i-a reușit (aproape) deloc: ne holbam ca vitele, mai ceva ca bivolii ăia africani (iar prin ”aproape” mă refer doar la sor-mea! Restul ocupanților mașinii, de copilași la boșorogi...). Unii erau mai timizi, dar alții băgau cu tupeu: ”Kathleen, zi-ne de viața sexuală la antilope!”. Ea se făcea că nu-nțelege, o dădea pe d-astea, că ce mănâncă, că sunt sperioase, că nu știu ce, dar golanii n-o lăsau să scape: ”Sexul, Kathleen, sexul ne interesează! Hai, nu fi sperioasă, zi-ne de sex, nu ne lăsa așa, neterminați!”. Cred c-au trecut-o toate apele pe biata fată până s-a văzut scăpată din turul cu cei din Europa de Est: poate-i greu de crezut, după filme și după toate alea, dar americanii sunt pudici și destul de bătuți în cap în materie de gagici – când un brazilian, de pildă, își pune mintea cu americancele, face prăpăd în jurul lui (hai să vă zic un secret: de la Kathleen știu asta!).

Pentru că seara a fost foc de tabără, 
iar acolo s-a produs și-o țâră de socializare între turiști și personalul parcului (nu atât de intimă pe cât ar fi putut fi, dar orișicât!). Vă vine să credeți că eroicii tupeiști de pe traseu au trecut imediat pe bere, iar pe ghidă o evitau ca niște puțoi? Nici n-aveau curajul să se uite la ea! Am fost scârbit de atâta lașitate și m-am băgat eu în seamă, iar Kathleen mi-a povestit câte ceva din viața ei, în timp ce se juca cu nepoată-mea 
(m-am dus cu copilul la înaintare, că doar nu eram tâmpit!). Nu m-am ales cu altceva, doar cu povestea și c-o seară de ținut minte. E, da, și c-o adresă de mail.

articol publicat în numărul 4/2015 al revistei Cațavencii

Niciun comentariu: