luni, 2 iunie 2008

“Ejti prost!”


Am fost si eu la vot ieri, ca omul. Aventura asta de patru minute mi-a adus un mare castig: toti, absolut toti cei care ma cunosc, in frunte cu propriul meu tata, mi-au spus “Ejti prost!”. Intocmai ca in titlu. Scarpinandu-ma reflexiv in nas, m-am intrebat de ce. Si inca ma intreb. De ce e perceputa chestia asta, exprimarea votului, ca semn indubitabil de prostie galopanta? Ce naiba e asa rau in a vota?

Nu mi-a ajuns, asa ca am inceput sa intreb in dreapta si-n stanga, pe cunoscuti si pe amici (pe dusmani nu i-am intrebat, pentru ca nu am dusmani. Sunt prea neinsemnat pentru asta!), si am primit cateva raspunsuri, iata-le: “Cum sa votez, ma? Ce, sunt pensionar?!”; “Du-te ma in traznet! Ce, n-am alta treaba?” (amicul care a zis asta s-a jeluit toata duminica cum ca “se plictiseste”!); “N-am buletin de Bucuresti, ma!”; “Nu ma pricep la politica, n-am urmarit campania, n-are rost sa ma bag aiurea in seama”; “Nu ma duc, ma, ce, ma vezi mai prost, am ciunga-n par, sau cum?”; “Pe mine nu ma prostesc astia, ma, ce cred ei, ca s-a-ntalnit hotu’ cu prostu’?!”. Bref, afara de explicatiile obiective, opinia majoritara asociaza votarea cu prostia.

Tot nu stiu de ce, dar am sa incerc o explicatie. Nu sunt deloc sigur pe mine, pot fi total in eroare, dar incercarea moarte n-are: a vota inseamna a fi manipulabil. Ma duc la vot, sunt deci un naiv care crede in Alba ca Zapada, un copil inocent care ia de bun ce vede la televizor, o minte goala in care vorbele politicienilor intra fara probleme, fara nici un firewall care s-o apere de virusi si spamuri. Pe scurt, votez = pun botu’.

Habar n-am cum s-a ajuns aici, dar mi se pare ca-i de rau. Mecanismul democratic nu poate functiona fara alegeri, iar alegerile nu le poate exercita altcineva: cetatenii trebuie sa isi exercite drepturile, dar cand “drepturile” astea sunt percepute ca “prosteala”, e jale. Se poate guverna un popor de cetateni, dar nu un popor de jmecheri. Tiganii, de exemplu, sunt un popor neguvernabil, pentru ca privesc legile convietuirii sociale drept niste glume proaste, iar pe ei insisi ca foarte destepti, pentru ca le incalca. Poate c-or fi destepti (desi ma indoiesc), dar nu au reusit niciodata sa-si faca un stat propriu. Ma rog, nici nu s-au deranjat vreodata sa incerce...

Poate ca exista o explicatie a dispretului generalizat pentru alegeri, dar n-o stiu eu. Ca doar in toata lumea democratica e la fel, vin la vot cam un sfert sau o treime dintre alegatori, restul sunt “jmecheri”. Poate ca daca ar trebui sa platesti ca sa votezi?! Asa, gratis, nu pare sa fie deloc atractiv, sau mai exact e fix pe dos!

Sau poate ca si democratia evolueaza, asa cum totul pe lume e intr-o schimbare permanenta (inclusiv religiile, apropo). Poate ca se vor strange tot mai mult legaturile intre fotbal si politica, iar sefii de partide vor fi si si sefi de cluburi; atunci, exercitarea votului ar fi un semn de loialitate fata de echipa, iar ne-exercitarea lui ar fi o tradare. Parca-i vad pe copywriterii viitorului scriind slogane electorale: “Sarim, sarim, la urne va zdrobim!”, “1, 2, 3, ne-am votat pe ei!”, etc.

Va dati seama ca-n cazul asta, Gigi Becali ar fi un profet, un vizionar…?!

44 de comentarii:

Anonim spunea...

tre sa recunosc ca si eu am fost la vot si mi-o zis nevasta ca-s dus cu sorcova.Asta este,santem ceteteni model.

Anonim spunea...

ejti prost, bai Cristi!

Anonim spunea...

daca regret sincer ca m-am dus,e de bine sau de rau?

bandi spunea...

ejti pe calea cea buna...

sa nu te prinz la turu' 2 ca-tzi rup picioarele! de sub barbie...

Mihai Buzea spunea...

@cristi: domnule, e nenorocire! In tara asta sunt mai rari cetatenii decat gropile din asfalt! Nu stiu cum s-or termina toate astea - da' bine n-o sa iasa!
@pseudo-bandi: domnule, de ce nu iei mata o aspirina? se spune ca ajuta! nu stiu la ce, ca eu nu iau, dar rau nu poate pentru ca sa-ti faca!
@cristi: nu regreta, domnule, nu regreta! daca regreti e de rau! pai ce facem, ne batem joc de principii?!
@bandi: domnule, io credeam ca ejti un om al pacii! incep sa regret nu ti-am stricat cortul. uite asa se intampla mereu: pe cine nu lasi sa arza...

Anonim spunea...

@pseudo-cristi:domnule, daca ma miram inainte ca ai nevasta, acum ma mir ca are dreptate
@pseudo-pseudo-bandi:domnule, nu ai motive sa invoci ca iei aspirina ca stiu ca-ti place sa te f-ti
@pseudo-cristi:domnule, deja ejti penibil: n-oi fi de supt (sau piste) Carpatzi?
@pseudo-bandi: domnule, ejti violent nebune!! pacat , live ejti doar agarics
@pseudo-misu:domnule, ejti doar fals

Anonim spunea...

d-le Misu, rabdarea mea se apropie de sfarsit! te-am rugat sa repostezi textul cu geamanul dumitale si vad ca te faci ca ploua. in conditiile astea, eu, avandu-l salvat, il voi adauga la comentarii. sper doar ca dumneata, in spiritul corectitudinii ce presupun ca te caracterizeaza, vei avea initiativa acestui gest de reparatie morala fata de cititorii tai fideli. inca mai astept dar nu mult si atentie, in anumite conditii, distanta dintre a fi considerat geniu sau vagabond e mica

Anonim spunea...

esti ateu? ia d'aci atunci:

http://www.youtube.com/watch?v=NTqA009qwko

Anonim spunea...

in ceva sunt cu totul deacord ca trebuie sa crezi, eu cred dar in MARDUK http://www.youtube.com/watch?v=po-QI615dxw&feature=related

Anonim spunea...

pai bai toti pseudo care sunteti aici. adica eu, dupa beri si vodca, din indepartatul Munchen, ma chinui sa aplanez, eu, un conflict???
intrebarea e: de ce va certati si nu va futeti, dupa cum spun cei dn secta Puterea Florii?
hai mai cristi, bandi, admin si care mai suneti pe aici, lasati pe Miai sa organizeze un fuck-party. va garantez ca asa ceva nu ati vazut nicaerea: va fi niste momente memorabile.
Sa nu uit, intrebarea finala: si fetele?? n-a mai venit?

Anonim spunea...

@mihai:ce ziceai de cortul lui bandi?era sa arda?ne povestesti ,te rugaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Mihai Buzea spunea...

Domnilor si mai ales doamnelor!
Tin sa strig sus si tare, dupa exemplul marelui nostru Tavi: sunt nedumerit! Sunt ne-du-me-rit! De ce atata lasitate?! V-ati efeminat cu totii, purtati "woman underware", ca Pinocchio in "Shrek"?! Ce minune s-a intamplat de nu mai aveti oua?
Bref: de ce va ascundeti in anonimat? De ce nu iesiti la lumina, ca adevaratii? In afara de Bandi, un mare om, din toate punctele de vedere (doar ca bea cola, enfin, nimeni nu-i perfect), toti ceilalti va pitulati prin boscheti si trageti cu invizoace (ca altfel nu le pot spune "proiectilelor" voastre polemice...), desi, totusi, conced ca Paun are artilerie mai grea decat voi: el trage cu cornete.
Nu e greu sa scrieti in nume propriu, sunt cativa pasi, uite, Bandi i-a facut: dupa ce scrieti mesajul si vreti sa-l trimiteti, nu alegeti "OpenID", "Name/URL" sau "Anonymus", ci "Google/Blogger". Dupa care (sau mai exact: inainte de toate astea) va faceti frumusel un cont google (sugerez nume: "geamanu", "adminu", "cel mai tare din parcare", "lupul alb", "geto-dacul", "adi mutu", "gabriel liiceanu", "hai progresul finante-banci", etc), si in felul asta puteti juca meciul cu viziera ridicata, ca niste barbati, nu ca domnisoarele mascate de la un sexi-party (a bon entendeur, pavone, salut!)

Anonim spunea...

ca bine zici

Anonim spunea...

@pseudo-cristi: la ce raspuns dai barbatie mare vad la tine, pitpalac gingas !!!

Anonim spunea...

@pseudo-misu: daca ai oua, ale tale nu d'alea la caserola, re-posteaza textul cu geamanu.

Anonim spunea...

am uitat sa adaug ceva foarte barbatesc ca sa nu zic ultra-masculin: "te rugaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam !!" barbatie a'la pseudo-cristi, pasarelul pseudo-epilat

Anonim spunea...

bandi mare om?... daca era cu adevarat mare om te pleznea chiar daca nu i-ai ars cortu'! oricum era plecat bine, ca tzi-o cautai de multa vreme...

Mihai Buzea spunea...

Sunt trist. Nu am cui raspunde. Nu am ce raspunde, cand nimeni nu ma intreaba nimic. Afara de presiunea constanta cu geamanu, nimic, zero, riente. Foarte slab. Constat ca ma screm degeaba cu blogul asta.
Poate ca singura discutie de a avea parteneri de dialog e sa ma apuc sa scriu posturi in engleza. Poate ca asa or sa intre si oameni cu care sa pot discuta in contradictoriu, "negustoreste", cum ziceam, si sa ma aleg cu ceva, cu informatii noi, cu puncte de vedere noi, inedite, cu breakthrough-uri in zidul ignorantei mele. Asa nu ma aleg cu nimic, doar va voua ocazia sa va insultati in joaca. E si asta interesant, nu zic, dar cand, dupa multele subiecte de discutie pe care vi le-am dat pe la nas, nu v-a placut sa muscati decat din "geamanu" si din "bahmu" (doua subiecte ordinare, dupa umila mea parere) - ce sa mai zic! Slab rau!
Pe voi chiar nu va intereseaza decat informatiile din care sa scoateti bani? Altceva nimic? Politica, sportul, artele, stiintele, stintele interzise...?! Prin astea inteleg, desigur, ciudesele: nobila arta a betiei (multumesc, Pavon!), barbutul, squirtul, lesbianismul, arta furaciunii, mutilarea emo, drogurile, limba rromani, arta aprinderii basinii cu bricheta, etc.
M-ati dezamagit, domnilor!

Anonim spunea...

am zice sa e bun si un blog in ungureste.

Anonim spunea...

@pseudo-cristi: esti chiar de cacat! nu te mai suport!

cristi spunea...

banc:
un barbat in fata lui Dumnezeu:
-Doamne,de ce ai facut femeia asa de frumoasa?
-Ca sa o iubesti,ma.
-Dar,Doamne,de ce ai facut-o asa de proasta?
-Ca sa te iubeasca si ea pe tine.

cristi spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

hai ca ne-am luat cu vorba si nu gasesc articolu cu geamanu. poate stie cristi pe unde e. sau fra-su pseudo cristi.

cristi spunea...

@cristi:dom'le,pana aciia tz-o fost.

Anonim spunea...

ca sa-ti alungi tristetea, te intreb eu ceva d-le Misu: de ce nu repostezi articolul cu geamanul????

Mihai Buzea spunea...

@cristi: vezi ca ti-am raspuns la "despre limita"

Anonim spunea...

@misu: vezi ca nu mi-ai raspuns la "despre geamanu'"

cristi spunea...

@paun:este adevarat ca la Munchen beti berea din halbe de UN litru?

Anonim spunea...

@cristi sau pseudo cristi, care oi fi.
imi pare rau, dar eu ma duc in Germania in interes de serviciu.

Anonim spunea...

eu am zis ce este mai sus.

Anonim spunea...

@admin: ti-am raspuns la "despre geamanu", dar cum scriu, cum dispare, nu stiu cum dracu...

Anonim spunea...

dl misu (sau sa zic MISA?), problema ta la lipsa de replici pe gustul tau este ca te adresezi unui public care iti aproba ideile si gandeste la fel ca tine. de unde dreq polemica daca toti suntem atei, toti suntem de-acord (pana shi tu) ca "ejti prost" ca te-ai dus la vot... ma-ntzelegi, carevasazica

Anonim spunea...

Uite si pe Gica, ce mai seamana cu geamanu lui.
http://www.220.ro/Street_fighter_manga-82776.html

Anonim spunea...

nu, geamanul meu nu seamana cu mine, e bronzat si electrocutat:

http://www.youtube.com/watch?v=q9swp41pjK0

Anonim spunea...

dar, la batranetze geamanul meu cu mustata va canta cu spor:

http://www.youtube.com/watch?v=Gj4YW_8hRds&feature=related

Anonim spunea...

la asta m-am suparat chiar

http://www.youtube.com/watch?v=WuBrJvNT8zk

Anonim spunea...

il iert, ca e copilaros

http://www.youtube.com/watch?v=iBYALQbInEM&NR=1

Mihai Buzea spunea...

@ admin & comp: bine, ma, da' numai fiindca mi-e mila de voi, tigri de hartie care esteti! Va credeti zei ai razboiului, vikingi, gurkas, OMON, astea, da' sunteti niste gaini inchise-n cotete. Vai de cozonacul vostru de grasunei insurati! Fiorosi, nu e vorba...
Dedicatie de la mine pentru toti gemenii si bahmii din mintile alea ale voastre: http://www.youtube.com/watch?v=te3nb61hHJY

Anonim spunea...

Am auzit ca in Munchen te obliga sa bei cel putin 4 litri de bere daca te-ai asezat la terasa/carciuma lor. Asa ar trebui sa faca si astia de la noi.

Anonim spunea...

Nu era suficient ca a inceput Campionatul European. Ati inceput si cu polemici pe bloguri. Pe noi cine ne mai fute? Iar asteptam cu jind terminarea Campionatului? Nu vi se pare ca o luna de abstinenta este prea mult?

Mihai Buzea spunea...

@irina: in sfarsit, o vorba asezata!

Anonim spunea...

Daca tu nu vrei, eu vreau:
http://www.humoron.com/video.php?videoid=11418

Mihai Buzea spunea...

@geamanu: ce dracu bre, vrei sa accesez d-astea de la servici, sa ma dea astia afara...?!

misu spunea...

@irina moralista: poate ne intalnim la o bere ca sa-ti arat cum se face cu cotzofana. Lasa-mi id-ul tau de mess