miercuri, 9 februarie 2022

Afacerea Delfinul

Vă amintiți de FNI? Și eu. Vă amintiți de Caritas? Și eu. Dar de SAFI, Gerald, Philadelphia și câte-or mai fi fost prin provincie, că-n aproape fiecare județ era câte unul, dacă nu chiar mai multe?

Ei bine, „a-ți aminti” nu e totuna cu „a băga la cap”. Și uite așa
, spre rușinea mea veșnică, am ajuns eu să iau parte la Vienna House Easy Airport din Otopeni la o prezentare a firmei Delphin International, de unde n-am putut să scap decât cu mare greutate, și pot spune chiar c-am avut noroc, că alții – încercând să plece de acolo au și încasat-o de la paznici. Cică ar fi existat un contract de confidențialitate... minciuni. A existat, dar nu scria în el că n-ai voie să pleci de la prezentare când ai tu chef!

Ca orice schemă Ponzi, indiferent de magnitudinea ei, și „afacerea Delfinul” (am înțeles că așa i se spune, în mod informal) se bazează pe două trăsături înnăscute ale ființei umane: lenea și supra-aprecierea. Lenea te îndeamnă să obții maximum de rezultate cu minimum de efort, iar supra-aprecierea te-ndeamnă să crezi că poți face asta prostindu-i pe alții. Te prinzi că trebuie să începi prin a le permite altora să te prostească pe tine, dar te consolezi cu gândul că vei reuși să faci și tu la fel, la rândul tău, doar să ai puțină răbdare.

Avertisment (model 1): „Rețineți că CFD-urile sunt produse pe bază de marjă și pot genera pierderi totale ale sumei depuse inițial. Este posibil ca tranzacționarea de CFD-uri să nu fie potrivită pentru dumneavoastră, așadar asigurați-vă că înțelegeți complet toate riscurile implicate”.

Avertisment (model 2): „Rețineți că orice criptomonedă este un produs pe bază de marjă și poate genera pierderi totale ale sumei depuse inițial. Este posibil ca tranzacționarea criptomonedelor să nu fie potrivită pentru dumneavoastră, așadar asigurați-vă că înțelegeți complet toate riscurile implicate”.

Niciun comentariu: