miercuri, 21 ianuarie 2015

Londra 2014: azi, Royston Arms, Chingford

Spre deosebire de (mult) mai incisivul nostru coleg Radu Alexandru, noi ăștia cu turismul nu avem parte de întrebări online, din motive obscure mie (textele ”turiștilor” ajung rar pe site, nu ca cele ale ”mondenilor”). Iată de ce trebuie să explic fiecare întrebare, înainte de-a mă repezi cu  răspunsul!

”Dacă o ții gaia-mațu’ cu hălăduitul prin baruri, nu ți-e teamă c-o să ajungi alcoolic?”. 
Re: păi ce teamă să-mi mai fie, măi copii, c-am ajuns demult!

”Nu ai nicio jenă să te bagi în seamă cu oamenii prin baruri, așa aiurea, fără să-i cunoști? Dacă-ți iei capace de la vreunul mai nervos?”. 
Re: voi să fiți sănătoși. Aproape n-a fost bar pe unde să nu-mi fi luat un cap în gură; măcar p-astea le țin minte, că ”evacuările” cu picioare-n cur nici nu le mai pun la socoteală. Dar până să fiu cotonogit, de obicei cam aflu ce mă interesează, de la aceste neprețuite surse de informații numite, pe nedrept, ”bețivi”!

”Toate băutele astea de care povestești: chiar le-ai făcut sau bagi din top?”. 
Re: da.

”Dar cu negrii din Londra ai băut o bere pe undeva?”. 
Re á la Radio Erevan: da, dar nu erau ”negrii”, că era unul singur; n-am băut o bere, ci mai multe (Carling, la două lire paharul); și n-a fost ”pe undeva”, ci chiar la mine în cartier, în Chingford, la o distanță de sub 100 de metri de casa lui Nea Dan (gazdă profesionistă de muncitori români). 

S-a întâmplat într-o zi de sâmbătă, în yard erau numai români, așa că după lucru ne-am apucat de băut bere (fusese și zi de salariu). Băieții s-au pilit repede, în nici cinci ore erau muci, așa că i-am dus la culcare rând pe rând, iar eu m-am dus la Cenghiz, la turcul ce ținea deschis până târziu. Într-adevăr, am găsit bere ieftină la turc, dar ce folos, că mie îmi trebuia conversație! M-am dus mai încolo pe stradă, la Royston Arms, am luat un Carling și m-am așezat cuminte într-un colț, să nu deranjez lumea; dar, ce să vezi, toți clienții erau negri! Singurii albi din bar erau chelnerii și cu mine (dar, ca român, eu nu contam ca ”alb” – nu că mi-aș fi făcut vreo iluzie!). Era evident c-acolo era un eveniment, ceva, că toți negrii ăia erau la costum și la cravată (unii aveau și vestă, incredibil!) și se purtau foarte la locul lor, deși erau piliți serios, foarte aproape de stadiul ”avioane”. Unul dintre ei a venit la mine la masă și s-a pus la vorbă, certându-mă (politicos, totuși) că de ce beau la vârsta mea (?!), că nu sunt conștient la ce poate să ducă băutul de bere și alte chestii d-astea, de m-a binedispus definitiv. L-am întrebat și eu pe el de ce bea, ce, lui nu i-e frică de alcoolism, vrea s-ajungă la tratament, pe mâna psihiatrilor? S-a uitat lung la mine și mi-a râs în nas:

I’m a psychiatrist, boy”. A făcut un gest circular cu mâna: ”We all are”.

text publicat in numarul 18/2014 al revistei Catavencii

Niciun comentariu: