joi, 1 octombrie 2009

Aida si Ovidiu castiga partida


E cazul sa admit cinstit: mi-am luat-o-n freza. Eram convins ca am dreptate, da’ uite ca nu e tocmai asa!

Controversa era urmatoarea: democratia exista? Si daca da, e cel mai bun sistem de guvernamant inventat pana acum de specia noastra? Si daca e cel mai bun, democratia se extinde in toata lumea, sau nu?

Cei doi oponenti principali ai mei, Aida si Ovidiu, sustineau ca

1. nu
2. nu
3. nu

Eu, evident, ziceam ca “da” la toate trei. Numai ca ziceam prost, ca am citit cartea asta de Lucian Boia (“Mitul democratiei”, editura Humanitas, 2007, ISBN 978–973–50–1758-3), si am bagat de seama ca sunt pe dinafara. Nu vreau sa va stric placerea lecturii acestei cartulii (care-i extraordinara!), asa ca inchid pliscul, nu inainte de a spune:

“Aida, Ovidiule, recunosc ca am gresit!”.
P.S. Cartea poate fi citita si in franceza (de fapt asa a fost redactata, fiind ulterior tradusa in romana): Le mythe de la democratie, Editions Les Belles Lettres, 2002.

3 comentarii:

Silvia spunea...

Livre broché - 15,00 € - Epuisé

Cine imi trimite si mie un cadou via postmail?

misu spunea...

@ silvia: ala io, ala io... bai, nu toti, ma, ajunge unul singur!

ce e aia postmail?

Silvia spunea...

posta, mea culpa, am ramas setata pe asta: https://login.postmail.ch/postbox/PostMail.do
sigh(...)