miercuri, 26 mai 2010

Rusalii


Pe bune: am facut un mic experiment. I-am intrebat pe colegii de birou de ce ne da statul zi libera pe 24. Toti au raspuns stereotip: pai, sunt Rusaliile. Da, bun, am zis eu, da' ce sarbatorim de Rusalii?!

Oha! Nu stia nimeni. Inclusiv subsemnatul. C-o fi, c-o plesni... ne-am sucit, ne-am invartit, dar pana la urma tot pe Wikipedia am ajuns. Si ce sa vezi? La Rusalii le zice in englezeste “Pentecost” (de la numele asta vine si Biserica Penticostala), care adica in greceste asta insemna “A cincizecea zi” (de la Inviere, evident). Totusi, Pentecostul asta n-are nici o treaba cu Invierea si de fapt nici macar cu Isus; e cu totul alta branza!

Chestiunea devine maram in felul urmator: Isus moare vineri si invie duminica, apoi sta iar cu ucenicii lui, ca sa-i invete in continuare (astia erau cam tampiti, pare-se: de trei ani se chinuia cu ei si tot nu le intrase nimic in cap!); dupa 40 de zile “pleaca” de tot (Inaltarea/Ascension), probabil scarbit de atata tampenie si lene mintala, dar la 10 zile dup-aia (deci la 50 de zile de la duminica Pastilor), Sfantul Duh se “pogoara” asupra celor 12 natarai (sau 11, in varianta ca Iuda deja se spanzurase – evanghelia dupa Marcu e neclara, iar celelalte evanghelii sunt manarite), care astfel se transforma din ucenici in apostoli. Va dati seama ce smecherie?!

E ca si cum eu, tolomac, raman corigent la matematica. Degeaba se straduieste profesorul si face lectii peste lectii cu mine, imi predica de pe munte, etc, ca io tot nimica nu-nteleg. El se da si peste cap sa explice, eu, tamaie! In final, el iese din clasa trantind usa, eu raman la fel de prost ca la-nceput, cand – trosc, bum! - el trimite harul peste mine si mintea mi se deztunericeste si-l pricep in sfarsit pe epsilon si toata analiza matematica mi se desluseste limpede ca lacrima!

Cu alte cuvinte, pleasca, neicusorule. Ce merit au ucenicii lui Isus in chestia asta? Nu se lipeste nimic de ei, dar vine Harul si-i scoate la vopsea! Gratis, pur si simplu gratis! Cu Harul asta (primit pomana, repet), ei vorbesc toate limbile, vindeca toate bolile, convertesc regi si popoare, ba mai si leviteaza! Toate pe de-a moaca...

Singurul care n-a avut parte a fost Pavel. De necaz, a-ntemeiat crestinismul.

Niciun comentariu: