marți, 1 iunie 2010

Bar mobil


Stie cineva ce-i ala “bar mobil”? Eu nu stiam. In pofida aparentelor, intrebarea nu ascunde nici un fel de capcana: un bar mobil este pur si simplu un bar pus pe roti, si-uite asa il cari cu tine prin casa, in caz ca vrei sa-l ai la indemna cand ti se face de-un paharel.

Fata de un bar obisnuit (adica o mobila de tip dulapior in care tii sticlele cu cocart), asta mobil prezinta si unele deosebiri: este extrem de scump; e dotat si cu pahare foarte hoate, cu varii destinatii: whisky, coniac, vin, alte feluri de bauturi carora nu le stiu nici numele (daca nu mi se explica, nu-mi dadeam seama ca chestiile alea-s de baut!).

In barul asta din poza n-am vazut sa fie nici tuica de corcoduse, nici lichior “Tanita” de cacao. Ala de la taica-miu e plin mai mult cu d-astea...

Pe langa bauturi, barul asta mobil mai are si niste dispozitive: ghilotina pentru taiat invelitoarea dopului de la sticla de vin; burghiu reglabil, actionat de o maneta (pentru miscarea pe verticala) si de o manivela (pentru miscarea de invartire); un suport special in care se pune paharul (“balonul” am inteles ca se cheama, mai exact) de coniac, inclinat la 45 de grade, astfel incat sa poata fi incalzit de la lumanarea de dedesubt; enfin, un timer de epoca, adica o clepsidra care sa-ti masoare timpul de incalzire al coniacului. Sa nu-ti dea in clocot, Doamne fereste!

Totul lucrat in lemn masiv, in lemn de tei, de catre un mester ebenist italian. Va cam dati seama la cat te duce o asemenea trebusoara?!

In incheiere, va dau trei motive pentru care eu unul n-o sa am niciodata un bar mobil, desi-mi place bautura de mor:

1. pretul: din banii dati pe un bar mobil, eu beau pret de vreo 10 ani. Nu face!
2. scopul: de ce sa car bautura dupa mine prin toata casa, cand n-am decat sa ma duc eu la ea? Oricum, mai des se duce Mahomed la munte, decat muntele la Mahomed!
3. redundanta: eu n-o sa am niciodata nici un fel de bar, daramite mobil. Barul e facut ca sa tii bautura-n el, nu? Da' ce, io-s nebun sa stau cu dusmanu-n casa?! L-am prins, l-am ars!

2 comentarii:

amishor spunea...

Dar tu ai si consumat ceva din barul acela sau doar te-ai pozat cu el? :)

Mihai Buzea spunea...

@ amishor: consumat, cum nu?! pai nu de-aia-i bar, ca sa consumi din el... ?!