marți, 15 iunie 2010

Fereastra de sensibilitate


Dupa concert, domnul Septimiu mi-a expus urmatoarea idee, la care ader in toalitate, dandu-mi in acelasi timp cu tesla-n Doamne iarta-ma, pentru ca nu mi-a venit mie ideea asta. Deci:
fiecare dintre noi suntem, copii fiind, extrem de deschisi catre impresii venite din afara noastra, catre influente, suntem deci impresionabili; dar aceste impresii sunt fugare, pasagere, ele nu ajung sa se fixeze si sa devina gusturi, convingeri, afinitati si fidelitati. Dimpotriva, ca adulti suntem extrem de “inchisi” la impresii, de opaci la influente exterioare, de inerti la stimuli. Intre aceste doua perioade ale vietii, in adolescenta ni se deschide o “fereastra de sensibilitate”, timp in care ne formam anumite afinitati pe care le vom pastra intreaga viata.

Exemple: gusturile muzicale se formeaza candva intre 13 si 17 ani (cel putin la mine atunci s-au format, atat cat s-au format, ca nu s-au prea format!); la fel, gusturile culinare, cele sportive, cele literare, cele “de petrecere”, etc. E perfect corect faptul ca aceasta fereastra de sensibilitate nu se deschide la toti oamenii la aceeasi varsta, si nici nu sta la fel de mult “deschisa”. Mai mult, eu cred ca exista foarte multi la care nu se deschide deloc, niciodata, si care preiau necritic gusturile si idiosincraziile parintilor, si cu asta basta. Pacat de vietisoarele lor goale si netraite.

Domnul Septimiu asta... mare smecher. Ia sa-l ascult eu mai atent cand le zice la un pahar, poate ii mai fur niste idei pentru Nea Nae. Ca daca as sta numai in ideile mele, o sa iasa Nea Nae aschilambic rau, saracul de el! Asa, pe furaciune, tot mai am sperante ca nu-l fac de ras. Iar daca mi s-o cere socoteala pentru ciordeala... prinde orbul, scoate-i ochii!

2 comentarii:

amishor spunea...

Ce legatura are Angelina Jolie???Pana la urma, daca vroiai o poza cu fereastra, ti-o dadeam pe cea din profilul meu. Ce, eu nu-s buna de pus pe blog? :)))

Mihai Buzea spunea...

@ amishor: are, ca sta la fereastra. si nu, tu nu esti buna de pus pe blog. tu esti buna de pus la orizontala.

intrebari?!