joi, 25 februarie 2010

Oraşul pierdut


Am văzut şi eu în sfârşit filmul lui Andy Garcia, ”The Lost City”. Şi de bine ce l-am văzut stau şi acuma cu capu-ntre urechi, întrebându-mă dacă mi-a plăcut sau nu.

Subiectul în sine n-avea cum să nu-mi placă: ce se întâmplă cu viaţa unui om atunci când este instaurat comunismul? Răspunsul este foarte scurt şi clar: i se duce dracului. Adică pierde tot. Bani, afacere, iubită, familie, patrie. Singura soluţie este emigrarea. Sau, în formularea unui personaj al lui George Călinescu: ”Experienţa arată că într-o ţară comunistă nu se mai poate salva nimic”. Norocos e ăla care-şi poate salva măcar viaţa!

Bun, şi atunci care-i problema cu filmul ăsta? Că ar fi trebuit să-mi placă la nebunie şi să dau din coadă ca un căţel. Necazul e însă că peste toată intriga politică a filmului cade pleaşcă o poveste de dragoste destul de penibilă (eroul principal se combină cu văduva lui frate-său), care se încheie de-a dreptul mirobolant: cucoana respectivă e proclamată ”Văduva Revoluţiei” şi trece de partea regimului comunist! Cool. Dacă Garcia avea cea mai mică urmă de umor, finalul ăsta m-ar fi făcut să râd copios. Aşa, însă, m-a enervat teribil, îmi venea s-o iau de gât pe văduvioară şi s-o ţin cu capul sub apă până scotea bulbuci!

Părere de final? Categoric, filmul merită văzut. Dar nu vă aşteptaţi să vă şi placă. Şi, da, e genul de film despre care se poate discuta, mai ales dacă ai şi ceva pasiune pentru istorie. A altora, binenţeles!

4 comentarii:

amishor spunea...

De data asta te contrazic din start (sau cum iti place tie, incep cu concluzia): filmul NU merita vazut! Este anost, siropos, prost jucat.
A mers pe 2 planuri (istoric si romantic) dar niciunul nu a fost suficient de puternic ca sa-ti starneasca vreo reactie. In afara de cea de enervare, asa cum ai zis si tu, si nu cred ca asta a fost ceea ce-si dorea regizorul (Andy Garcia, by the way...).

Propun sa incercam si "Havana", heya?

Mihai Buzea spunea...

@ amishor: repet, accentuez, subliniez si insist: filmul MERITA vazut! amishor nu le are cu politica, mai ales cu cea a regimurilor comuniste, d-aia a cascat tot timpul, nu ca...

amishor spunea...

@misu: Ai si tu o data dreptate: amishor nu le are cu politica! Dar le are cu povestile de dragoste si daca macar aia era mai de Doamne ajuta, cu siguranta ea nu ar fi cascat...

Mihai Buzea spunea...

@ amishor: lasa ca te pun cu sila sa te uiti la "Havana", cu robert redford al tau, si atunci sa vezi love-story lesinat...!